„Výpadek tržeb na jízdném za letošní rok se může blížit pěti miliardám korun,“ řekl Hospodářským novinám (17. 12. 2020) Ivan Bednárik, nový šéf Českých drah, a hned k tomu dodal: „Kdybych teď udělal jednoduchou trojčlenku a podíval se na příjmy a náklady v příštím roce, vyjde mi z toho, že musím propustit více než tisíc zaměstnanců skupiny Českých drah. Tak jednoduché to ale není.“
Obyčejný článek z novin zapůsobil jako výstřel z Aurory. Informace vytržená z kontextu a bez odkazu na zdroj se rychle rozšířila mezi železničáři. To, že se v článku píše i to, že se propouštění takřka jistě nedotkne provozních zaměstnanců, už nikdo nezmínil. Navíc Ivan Bednárik v článku jasně říká, že „…vše je ale v jednání a je předčasné mluvit o konkrétních číslech.“
„Článek jsem četl, ale nechci komentovat něco, co může být směsicí nepochopených výroků, navíc vytržených z kontextu. Pan Bednárik s námi zatím žádná jednání na toto téma nezahájil, ani já jsem v tomto duchu žádné hovory nevedl,“ komentuje rozhovor Ivana Bednárika pro Hospodářské noviny Vladislav Vokoun, I. místopředseda OSŽ a předseda Podnikového výboru OSŽ při ČD. „Je ale pravda, že někteří slyší trávu růst. Nicméně rozumím tomu, že pan Bednárik stojí před nelehkou ekonomickou situací a bude muset hledat řešení. Vím, že nemá rád přílišnou byrokracii, ale je si zároveň plně vědom, že bez systémových opatření ani úředníky nelze vyhodit z hodiny na hodinu,“ dodává.