„Mám velkou radost, že pokračujeme v projektu železničního spojení Prahy, letiště Václava Havla a Kladna, o kterém se mluví už desítky let. Je to obrovská investice za 50 miliard. Viděl jsem virtuální podobu nových staveb – je to velice zajímavé a jsou to úžasné stavby, které připravili naši architekti,“ uvedl premiér.
Pro Kladno, které je největším městem Středočeského kraje, se jedná o zásadní projekt. Nejen z něj, ale i okolních obcí dojíždí denně do Prahy více než 16 000 osob. Díky zdvoukolejnění a elektrifikaci celé trati dostanou obyvatelé Kladenska možnost cestovat moderní a ekologickou dopravou 21. století, která přinese významnou alternativu současné individuální automobilové dopravě. Podle propočtů ubude v ulicích Prahy 6 každý den 2,5 tisíce aut, které dnes slouží k dopravě z Kladna do Prahy a zpět.
„Stavba zcela změní podobu železnice na území Kladna. Její součástí je i rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Kladno, která dostane důstojnější podobu. Příprava projektu intenzivně pokračuje také pro další úseky mezi Kladnem a Prahou, aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma městy rychleji a zároveň pohodlněji,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na rekonstrukci trati z centra Prahy do Kladna naváže novostavba v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla. Ta se bude realizovat v letech 2024 až 2029. V rámci tohoto projektu vznikne nový přestupní terminál Dlouhá Míle. Samostatnou akcí bude novostavba stanice Praha-Letiště Václava Havla. Ta se začne budovat v roce 2024 a dokončena bude o pět let později.
Více informací v tiskové zprávě Správy železnic.